6. 3. 2011

Sčítání odmítnu

Blíží se sčítání lidu. Dlouho jsem zvažoval co vlastně udělám, když s ním nesouhlasím - mám vyplnit jen něco, zkreslovat, lhát? Je ale důstojné používat takovéto obezličky? Ne - když se sčítáním nesouhlasím, tak jej prostě odmítnu! Ano, je zde hrozba pokuty, ale to je pro mě spíše další argument pro odmítnutí.

Mé odmítnutí má několik důvodů:

- Předně nedůvěřuji státu, že mé údaje ochrání. Nedůvěřoval bych každému státu, ale našemu dvojnásob.

- Navíc většinu údajů již stát má! A vůbec mě nezajímá, že je není schopen použít! A co se ostatních záležitostí, které stát zatím neví, týče - nic mu není po tom jaká je má víra, jak bydlím či jak se dostávám do práce!

- Uváděné důvody pro sčítání mě naprosto nepřesvědčili. Např. oblíbený argument s dopravní obslužností, počty školek, optimalisací důchodového a sociálního systému či dostupností zdravotní péče...kam se asi poděly výsledky minulého sčítání?

- Co mě snad vadí ze všeho nejvíc je přístup ČSÚ, který deklaruje, že bude požadovat trest především pro "buřiče" - lidi veřejně vyzývající k neúčasti na sčítání. Vyzývám vás všechny - udejte mě! Ano, nejsem ovčan a když s něčím nesouhlasím, tak to netajím. Mám-li být za to trestán - dobrá, alespoň vím, v jakém že to státu žiji.

Ne, já nechci být sečten!

9 komentářů:

vodnik007 řekl(a)...

Scitani lidu dulezite je ale nektere otazky se mohou urcitych lidi dotknout.
Ve formulari nevidim zminku o rase. V USA nekterym lidem tato otazka vadi.
Jake rasy je napriklad misenec.
Muze byt Mexikan beloch.
Ne vsichni lide z arabskych statu jsou muslimskeho vyznani a zaroven ruznych ras.
Je vubec nutne pocitat jakeho je kdo vyznani?

Lucie řekl(a)...

Mě osobně by sčítání lidu nevadilo. Teda nevadilo mi to do té doby, než jsem si přečetla některé otázky.
Ale ještě víc mě překvapily uváděné důvody sčítání. Např. školky. Je úplně jedno kde bydlí kolik lidí, protože podle toho se určitě nedá poznat, kolik v tomto místě bude do budoucna dětí. Jednou je školek málo, podruhé nejsou plně obsazené.
S tím zda-li chodím do práce či školy pěšky nebo jestli něčím jezdím je taky státu šumafuk. Rušej vlakové i autobusové spoje z důvodu malého využití.
A moje víra? .........

Nestačilo by zakřížkovat :
- muž x žena
- věk nebo maximálně rok narození
- dejme tomu vzdělání

- dál bych jim pak možná vyplnila jestli dojíždím či docházím do práce ............

Jak se budou ale sčítat lidé žijící na ulici? Lidé v nemocnici? Za ně to někdo udělá? Já to vidím opět jako diskriminaci mé osoby, protože jsem trubka, která žije v bytě, chodí do práce a tudíž to musí vyplnit a popravdě, jinak zaplatí pokutu.

Buřič řekl(a)...

vodnik007: Míšenec je přirozeně rasy smíšené (v USA mixed race). :) Já jsem pro zavedení kolonky "etnický původ", v rámci které by ly uvedeny možnosti jako romský, běloch, severní Afrika/Blízký východ, východní Asie atd. Alespoň by jsme měli možnost zjistit reálný počet cikánů u nás.

Yamato-san řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Lucie řekl(a)...

Milý Buřiči, ty myslíš, že se to dozvíme? Jak to bylo před deseti lety? Mám dojem, že většina se ke své rase nehlásila.
Ikdyž abych jim nekřivdila. Ono je dost možný, že se nehlásili, protože to neuměli ani vyplnit.

Ing. Rémi řekl(a)...

Já se odmítán zúčastnit, prostě nebudu přítomen a ať dokazují,že jsem nebyl v zshraničí.Jsou to vyhozené peníze, když my máme kvůli reformám platit, vládě vůbec nejde o žádné šetření, jen pozpátku spočítali, o kolik nás obrat, aby bylo na jejich koryta.
Je pokrytecké sčítat bezdomovce a přitom je nechat chcípnout v zimě a o hladu na zemi. Za ty peníze (zlomek) by se jim mohly postavit za městem hangáry, kde by přežili a dodávat jim ze supermarketů potraviny s končící lhůtou(dali by je i zadarmo).Dále zrušit čsú.Když vidím toho ksichta místopředsedu čsú, tak si umím představit, jak s úsměvem předává údaje za časů třetí říše o občanech úřadu pro říšskou bezpečnost - reichssicherheitsamt pro přípravu transportu do soustřeďovacího tábora .
Jsou ti šašci ve vládě již stižení slavomamem a mají nás za málo chytré, když vyrábějí imbecilní videoklipy, kterak je správné nechat se sečíst.
Navíc z mladých dívek, doručovatelek a brigádnic vytvářejí udavačky. Tedy , oni je nenabádají k udávání , ale k
"ohlašování" toho občana který odmítl tento nesmysl.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, se sčítáním lidu,také nesouhlasím,formuláře jsem dostal jmenovitě na každého člena domácnosti,takže tu o žádné sčítaní nejde,jen lezou lidem do soukromí,a ještě za to zaplatíme 2,5 miliardy,zajímalo by mě kdo si na tom a kolik nakapsoval.Ty dotazníky bych dal všem politikům a dal bych je zveřejnit!

Lucie řekl(a)...

Tak jsem četla zajímavý článek od Tomia Okamury. Mylsím si, že většině z nás nám čte z duše. Já vyplňovala papíry včera a ještě dnes kroutím hlavou. Půlku jsem nevyplnila a nemyslím si, že bych za to měla být finančně potrestaná.
Vždyť tam jsou vážně debilní otázky. Ikdyž abych neurazila člověka, který toto celé vymyslel. Ovšem v našem státě? Takovýchto debilů je tu více. Což by mi nevadilo, kdyby nás to všechny nestálo tolik zbytečných pěněz!!!!!!!

Blackstone řekl(a)...

Ták, Yamato, dlužíš mi deset táců, ukecal si mě, taky jsem ty papíry nepřevzal :-D