18. 3. 2012

Slávek Popelka není vtip


Před nějakým časem se mi do schránky dostal mail, že se na 15. března chystá, na základě Holešovské výzvy, jakási velkoakce – svržení vlády, lynch presidenta, vyházení poslanců…no prostě opravdová revoluce!

Nu, 15. 3. bylo - a něco i proběhlo. Pár tisíc lidí se sešlo, ale podle počtu to byli asi jen příbuzní a kamarádi řečníků. Jen máloco mělo k revoluci dále, než tato fraška.


Nevěřícně jsem to sledoval a nechápal – jde o nějaký vtip? Je již 1. dubna? Zase nějaká performance od Ztohoven? Provedli Marťani invasi?

Popelka a spol. chtějí odstranit vládu, presidenta, parlament... Co bude pak? To ještě neví - "způsob se najde, bude na to dost času, to se pak doladí"… Přechodně by měla vládnout vláda odborníků – kdo je vybere a jak je fuk ("lidé navrhnou lidi") a ta zavede přímou demokracii. V přímé demokracii se pak bude dělat to, "co si bude přát lid".

Odborně se tomu říká ochlokracie.

Trochu mě vyděsilo hlasování k programu: 52% lidí hodnotí Popelku kladně! Jistě, jde o velmi nerepresentativní vzorek, přesto…

Moje přesvědčení o disfunkčnosti současné podoby demokracie opět zesílilo.

1 komentář:

Lucie řekl(a)...

Kdyby bylo 1.dubna, myslela bych si, že jde o srandu. Apríl.
Ale jestli toto někdo myslel vážně? Tak nechápu.

Pan Popelka neodpovídal.
Nebo odpovídal na něco, na co nebyl tázán.
Co tam vůbec dělal? Toto je mluvčí někoho?
Dostával jednoduché otázky. Ale na vše je podle něho dost času.

Tak to jsem zvědavá, kam až se něco pohne. Já říkám, že nepohne!!!